Telenet oplichters

Vandaag krijg ik mijn telenet factuur in de bus. Naast de gebruikelijke 35,46€(zonder BTW) voor mijn breedband telenet ExpressNet internet verbinding staat er tevens het volgende :
"Interventie : verplaatsingskost 49,59€".
Dat is 60€ met BTW voor de reguliere klant die dit aangesmeerd krijgt.

Hoe komt het dat men mij die interventiekost aanrekent?
Wel ik heb telenet als mijn internet service provider(ISP) maar ik ben geen klant van hun kabeltelevisie. Daarom steekt men een soort filter tussen de draad die belet dat ik tv kan kijken met dat signaal. Deze filter is buiten aangebracht, aan de paal waar de draden hangen.

Elk jaar bij koud weer is het hetzelfde liedje. Omdat er een soort condens of bevriezing plaats vindt in de filter valt mijn verbinding uren weg. Met wat geluk want ik heb het ook al meegemaakt om een hele week zonder internet te vallen. Elk jaar bel ik of vooral stuur ik ettelijke mails om hen daarop te wijzen.
Wanneer men die filter vervangt is het probleem immers opgelost voor een jaartje. Dat is al zeker 2maal gebeurd(vervanging filter door technieker) met positief gevolg telkens.

Nu had ik enkele uren geen internet en ik besloot dat ik dit jaar weer geen winter wou waar ik afhankelijk ben van de grillen van het weer.
Ik bel dus telenet op en vertel hen duidelijk het probleem. Evenals dat men het al zekers 2 keer heeft opgelost door de filter te vervangen.
Met veel tegenzin wordt er na 10 minuten uiteindelijk een afspraak gemaakt dat er 4 dagen later een technieker zal langs komen.
Dat is snel zeg! 4 dagen is 1/8 van een maand en bijgevolg meer dan 5 euro aangezien ik die dagen wel betaal maar geen internet heb.

De technieker zou langs komen tussen 12 en 18 uur. Er zal mij een mail worden gestuurd als de technieker vertrekt. Maar ’s middags ga ik al wel eens een hapje eten.
Groot is mijn verbazing als ik om 13 uur thuis kom en een kaartje in de bus vindt :
"Uw telenet technicus kwam bij u langs om 12 uur 30".
Voor een herstelling dus. Dan staan er op het kaartje 2 mogelijkheden waarvan de eerste is aangekruist. "U was jammer genoeg niet thuis"
De tweede optie zegt hetzelfde maar voegt toe "we hebben de werken toch kunnen uitvoeren."

Aangezien het probleem zeer goed beschreven was, dat er eerdere ervaringen waren, dat het probleem zich gewoon aan de straat voor doet en dat telenet perfect en nauwkeurig op de hoogte was gebracht verbaast het mij ten zeerste dat zij geen gebruik hebben willen maken de tweede optie op de kaart.
Het probleem gewoon oplossen. Zo moeilijk is het niet denk ik dan zo.

Deel van de header van de mail die telent stuurde bij het vertrek van de technieker :

From – Fri Dec 19 19:23:19 2008

Ik heb dus welgeteld 22 minuten gehad om deze technieker te ontmoeten en dat op het middaguur.
Mooie service is dat zeg!

En daar rekent men mij dan 60€ voor aan?!?
Voor een 7 minuten durende verplaatsing?

Terwijl een internet verbinding bij telenet louter een lease operatie is. De verbinding is van telenet, de modem is van telenet. Ik lease dit gewoon bij hen.
En dan moet ik 60 euro betalen omdat hun service het laat afweten?
Dat is toch te gek voor woorden.

Stap toch gewoon op bij die klojo’s hoor ik u al denken. Ja dat wil ik best, al enkele jaren.
Maar telenet heeft tegen alle Europese regels in een monopolie op internet via de kabel in Vlaanderen. (Dat de overheden belangrijk aandeelhouder zijn binnen telenet heeft daar absoluut niks mee te maken hoor, ja duh)
En ik heb geen telefoon en kan dus geen ADSL nemen…

Telenet is een bende schaamteloze oplichters die bovendien een feitelijk monopolie hebben tegen de Europese regels in.
Zij zouden een torenhoge boete moeten krijgen!

Om nog maar te zwijgen over de schandalig hoge prijzen die ze hanteren MET de nodige limieten …
En dan ook maar te zwijgen over de schandalige tarieven voor telenet hotspot…

Soms dan vraag ik mij af waarom de mensen dit pikken.

 

25 Responses to “Telenet oplichters”


  • Is wel erg met die mensen hoor.

     
  • Vergelijk de internet tarieven in Belgie maar eens met die van Nederland. Dan weet je pas hoe erg het echt is.

     
  • Ik ben niet uit Nederland afkomstig of daar woonachtig. Ik kan je wel garanderen dat het hier (in Suriname) wel erger is dan daar bij jullie.

    Ik betaal per maand $55,= voor een 128 kB ADSL verbinding. Dat is dan wel de goedkoopste hoor. En soms is er geen internet.

    Hoe duur is het internetten daar via mobiel?

     
  • Nog erger, onvoorstelbaar.
    Alhoewel er rekening mee dient gehouden dat jullie zware weersomstandigheden kunnen hebben, hardere bodem denk ik en een grotere verspreidheid ed van de internet abonnees.
    Heeft allemaal zen weerslag op kostprijs en de kwaliteit.

    Hier woont iedereen op een zakdoek, is er amper een storm, zijn er massaal klanten en de bodem bestaat uit zand(graafwerken zeer makkelijk).
    Normaal zou zulk een netwerk stukken rendabeler en goedkoper moeten zijn.

    Wat mobile internet kost weet ik niet. Enfin toch niet in Belgie.
    In Bulgarije kost een 3G 30 euro per maand en dan heb je een limiet van 5 GB.
    Ontvangst is daar in de steden super en ook landelijk gaat het op de meeste plaatsen nog.

    Over de prijs hier voor 3G durf ik geen uitspraken doen maar ik vermoed dat je al snel boven de 100 euro zit en minder snel kan surfen.

     
  • Dus… je vraagt een interventie aan omdat je zeker je internet io wil hebben.

    je krijgt de uren mee waar tussen de tech langskomt en telenet verwittigt je (in jouw geval via mail).

    je bent niet thuis tussen de afgesproken uren, er kan dus niets binnenshuis nagekeken worden.

    die technieker woont waarschijnlijk bij jouw in de buurt als de verplaatsing maar 7 minuten heeft geduurd.

    ondertss moet iemand wel langer wachten op zijn/haar interventie…

    ik zou wat korreltjes zout strooien om het gladde ijs waarop je je baseert te ontdooien.

    dit is natuurlijk mijn bescheiden mening.

    Prettig eindejaar.

     
  • Kan jij mij eens herstellen wat de moeilijkheid is om de herstelling buiten voor de 3e keer te doen? Als duidelijk blijkt op het kaartje dat die optie wel degelijk een optie is?

    Er moest niks binnenshuis worden nagekeken. Die problemen met die filters zijn legio, vind je op internet ook redelijk wat verhalen over. Maar telenet moet perse binnen zijn …

    Dus er moet iemand langer wachten omdat de technieker sneller door rijdt? Of vervangen ze die filter tegenwoordig in minder dan een half uur? Het duurt potdorie alleen al een half uur dat ze binnen alles gaan nakijken en de hele zever. Wat ze niet moeten doen als ze weten dat die problemen met die filters legio zijn en op deze locatie al 2 keer eerder zijn uitgevoerd.

    Telenet technieker zekers? 1 van die mannen die iets placeren wat na 2 weken uit je muur valt, het komen herstellen waarop het hele ding na 3 weken weer uit je muur valt?
    Te gierig om een beetje kit of dergelijke met het plugje in de muur te doen. Nochtans bij een vakman onmisbaar om iets houdend te houden in een oude muur.

    Nee, telenet techniekers dat zijn de slimsten, handigsten en bekwaamsten niet.
    Het is allemaal zo moeilijk voor telenet he. Zulk een levensgrote problemen. Allicht moet er ook nog een ir worden langs gestuurd om te zien of de draad niet bevriest.

    Zulk een idiotie en domheid is niet aan mij besteed.
    60 euro betalen voor materiaal dat niet je eigendom is en dat je huurt.
    Leasen maw en ik dacht dat in zulk een gevallen alle onderhoud en herstellingen zuiver ten koste van de isp zouden vallen.
    Dan doen ze die werken niet terwijl ze het duidelijk weten en zelfs 2 keer deze werken reeds hebben gedaan.

    Domme Pascal! Hij had maar moeten weten dat in Belgie alles onlogisch is.

    Wat moet ik doen? Moet ik de kleuterjuf er bij halen om te vertalen?

    En de rollen moeten niet omgedraaid worden he. Telenet verleent mij geen gunst door mijn centen te ontvangen voor hun diensten he. Ik ben klant en betaal voor datgene dat door de draad komt. Als er niks door de draad komt na mijn modem dan levert telenet niet he.

     
  • Mooi eindejaarsgeschenk…

    Maar zoals je zegt, als er niks door de draad komt en het probleem niet in je huis zit dan zie ik ook geen reden dat ze je welk bedrag dan ook aanrekenen..

    Ow by the way, ik zie reclame voor telenet in je header ๐Ÿ˜ฎ

    Dave

     
  • Vreemd genoeg kreeg ik vandaag een mail van telenet.
    Ik mag de 60 euro laten vallen …

    Ik ben nog aan het nadenken wat ik daar van moet vinden. ๐Ÿ™‚

     
  • Waarschijnlijk zit iemand van daar je blog te lezen?

     
  • Allicht wel, al zal een zoekmachine ze ook al snel tot hier kunnen brengen.
    In de mail laten ze uitschijnen dat ik contact met hen heb opgenomen maar dat is beslist niet het geval.

    Enfin, iedereen aan het bloggen maar?
    Blijkbaar heeft bloggen toch redelijk wat invloed.
    Vraag maar aan dhr Decrem ๐Ÿ™‚

     
  • Die heeft precies iets tegen bloggers ๐Ÿ˜ฎ

    Dave

     
  • Allereerst, moge dit een succesvol en gezond 2009 worden voor iedereen hier.

    Die โ‚ฌ60 waren onderdeel van de kleine lettertjes denk ik, een populaire methode om competitief te zijn zonder veel aan omzet in te boeten.
    De telenet affiliate reclame bovenaan is pijnlijk.. ๐Ÿ™‚

     
  • Nu ik er aan denk…60 euri verdienen met een half uurtje schrijfwerk…niet mis he..

    En verder alles wat je mag wensen in 2009 he..en hopelijk komt er ook iets op tafel dan ๐Ÿ˜ฎ

    Dave

     
  • ๐Ÿ™‚
    Beste wensen ook aan iedereen.

     
  • Na al enkele keren weer wat problemen te hebben gehad die zich gelukkig vrij snel oplosten is het weer van dat.
    Sinds deze nacht 0h30 is er weer geen internet meer beschikbaar.

    Telenet kent het probleem en wil daar klaarblijkelijk niks aan verhelpen.
    Daar moet je dan zo veel jaren klant voor zijn…

    Bedankt Telenet!

     
  • Beste, de technicus van telenet kan een reparatie niet uitvoeren als hij na zijn reparatie niet kan nakijken of alles in orde is, daarvoor moet hij binnen zijn. Stel dat hij enkel even de filter vervangt of goed aansluit en u hebt binnen nog een defect zullen we gauw een nieuwe topic in uw blog zien verschijnen, want dan is het ook weer niet ok.

    Met alle respect, maar voor een reparatieafspraak miet u thuis zijn, dat wist u duidelijk ook. De verplaatsing wordt aangerekend omdat de technicus een nutteloze verplaatsing heeft gedaan. Eigen schuld…

    Maar zoals ik al enkele malen op uw blog heb kunnen vaststellen bent u specialist in moeilijk doen om moeilijk te doen.

     
    • Maar brave Jos toch. De technieker is op geen enkel moment in mijn huis geweest.
      Heeft dat zelfs nooit gevraagd en toen ik het hem vroeg was antwoord “niet nodig”.

      Er scheelde niks binnen Joske.

      Waarom komt U hier moeilijk doen?
      Heb ik ergens op uw teentjes getrapt?

       
  • Beste,

    Een repair technieker moet aan het aftakpunt buiten kunnen meten en aan het eindpunt.
    Maw hij moet binnen zijn.
    Doordat verschil te bereken kunnen we het probleem verder uitzoeken.
    En het kan goed zijn dat de technieker niet binnen zou moeten zijn maar wat als het nu niet die filter is moeten we dan opnieuw een afspraak maken omdat de klant niet thuis is?
    Klant is koning maar nog lang geen keizer.
    Als je een afspraak maakt wordt er ook van je verwacht thuis te zijn ongeacht het probleem.
    Als je eens goed nakijkt is dit bij alle diensten aan huis zo!
    Ik kan begrijpen dat je uw gal wil uitspuwen maar het toont van weinig respect en laat ons ook zeggen van enig vernuft.
    Ben je ontevreden er is niemand die je tegen houdt om naar een andere provider over te stappen.
    Democratisch land en iedereen heeft een recht op een eigen mening maar slimme mensen houden die mening voor zich zelf en trekken hun conclusies.

     
    • Hebben jullie service-techniekers dan bij de eerste interventie niet het aftakpunt buiten en binnen gemeten?

      Het was blijkbaar al de derde interventie!!!

      Wat jij trouwens een afspraak durft te noemen: tussen 12 en 18h ??? Deze klant heeft duidelijk al ellende genoeg gehad door jullie gekluns, en zou dan nog eens een halve dag verlof moeten nemen? Gewoon omdat jullie geen deftige planning kunnen maken?

      De klant wordt zeker niet behandeld als koning, laat staan als keizer.

      Ik zou het ook beu zijn na de derde keer…

      En voor 60 euro hadden jullie zeker al het probleem met de filter buiten eens definitief kunnen oplossen. Ook zonder eindcontrole binnen. Flauw excuus om niks te doen, zeker met alle informatie die er was.

       
  • Mmm, het probleem doet zich telkens voor als het vriest.
    Mmm.

    Het probleem zal zich allicht niet binnen voordoen.
    Meet even van de paal naar de draad aan huis.
    Vervangt filter maar meet ook dat stuk draad uit.

    “Moete gij nie binnen zijn?”
    “Nee nee, helemaal niet nodig”.

    Nieuwe filter er op, nieuwe draad tussen paal en huis. Zeer goed dicht gekit.

    Mannen die bekwaam zijn en weten wat ze doen, goud waard.
    ๐Ÿ˜‰

    Maar misschien moet ik bij die lui inderdaad maar eens gaan opstappen.

     
  • buigen en zuigen jongen

     
  • Belgiรซ is een apenland, waar iedereen roept en schreeuwt. Voor alles vragen ze geld. Het is eten of gegeten worden. Maar het meest rare in dit apenland is, dat er in dit apenland geen bananen zijn?

     
  • Belgiรซ is een apenland waar de apenkoning het voor het zeggen heeft alleen heeft dit land geen bananenbomen en sterven ze uit. Daarom vechten en schreeuwen ze hard in deze jungle waar alleen de wet van de sterkste geldt. Het eten of opgegeten worden.

     
  • Ik ben klant van telenet sinds de dag dat ze internet breedband aanboden. Dit is intussen meer dan 10 jaar.
    Hun producten zijn niet slecht. Maar hun administratie is een ramp. Het zijn echte amateurs. Prutsers. Ik zou bijna slechte wil beginnen vermoeden. Een ivoren toren.
    Voorbeeld? In 2001 moest ik verhuizen. Dit heeft mij een jaar van mijn leven gekost aan stress vanwege telenet. Ik heb mijn verhaal echt 40 keer moeten vertellen. (had maanden geen internet) Grijs haar kreeg ik. Nu zijn we 2010 en ik heb een jaar digitale televisie erbij genomen. Dit ging maar enkele euro’s meer kosten dan wat ik betaalde voor internet. Ik merkte echter pas onlangs dat ik veel te veel betaalde. Na wat mails gaven ze dit toe. Maar nu hebben ze mijn tegoeden terug gestort. Dwz, volgens hun systeem … Maar ik kan zwart op wit bewijzen dat dit 900% meer moet zijn dan wat zij hebben terug gestort. Ik haat de administratie van telenet. Hoeveel tijd moet ik hier nu weer insteken? Echt prutsers. Ik zou mij als manager bij Telenet schamen. Niks over de uitvoerende krachten. Zij moeten ook werken met de tools dat die ‘managers’ aankopen … Als ik toen zou weten wat ik nu weet zou ik NOOIT nog voor telenet kiezen. Administratie en verkoopdienst is een verschrikkelijk kluwen.

     
  • Kreeg vandaag een aanrekening van telenet voor verplaatsing 75,00 euro Als ik dat zelf tank rijd ik er mee naar Lyon. Het zijn zeker oplichters en volgens mij is dit niet rechtsgeldig.

     
Comments are currently closed.