Zangeres Nikita Lumet en internet marketing

Kent u Nikita Lumet al?
Nikita Lumet is een Nederlandse zangeres die het internet gebruikt om zichzelf te promoten. En dat behoorlijk aanpakt ook nog.

Een paar voorbeelden van internet marketing technieken die ze gebruikt.
E-mail marketing : Om haar nieuwe cd te promoten verstuurde Nikita een e-mail naar alle radiostations in Nederland.
Adwords campagne : De zanglessen die Nikita kreeg bundelde ze tot een boekje over zangtechnieken dat onder andere via het Google Adwords advertentie platform te koop wordt aangeboden.
Social media marketing : Nikita heeft onder andere een profiel op Hyves (waar haar nieuwe cd te beluisteren valt), gebruikte Second Life actief voor promotie en is lid op verschillende social media websites.

Het meest succesvolle voorbeeld dat ze tot nu toe had was allicht haar EK lied "Winning mood" dat ze zelf geschreven had voor TV Oranje.

Nu zal je zeggen dat dit toch niet meteen een Nederlandse ster is. Nee, dat is ze vooralsnog niet. Maar de wijze waarop ze haar marketing op internet doet verdient toch een pluim.
Het toont aan dat het mogelijk is om jezelf te promoten op het internet zonder dat dat al te veel geld moet gaan kosten.

Uiteraard is dit weer een Nederlands voorbeeld maar ik ben er vast van overtuigd dat zoekmachine optimalisatie en internet marketing ook in Belgie tot zijn recht zou kunnen komen in de showbizz wereld.
Stel je eens voor dat de nieuwe vlam van boer Charel een single opneemt en dat zij die door haar zonen zou laten marketeren via internet. (Dat alles met de centen van boer Charel natuurlijk.)
Het zou een dikke hit worden! Ben ik helemaal van overtuigd!
🙂

 

2 Responses to “Zangeres Nikita Lumet en internet marketing”


Comments are currently closed.