Fresh content goed voor SEO rankings?

Regelmatig nieuwe content bezorgt je betere rankings?

Hoe komt het dan dat ik elke keer een aantal plekken achteruit vlieg als ik een nieuw artikel schrijf?
En dat voor de term “zoekmachine optimalisatie”.
Als ik een hele tijd niks schrijf verschijn ik altijd mooi op de eerste pagina …

Aha, het moet misschien op regelmatige basis gebeuren …

Geen zin in, Google of andere zoekmachines hebben mij niet te vertellen hoe en wanneer ik een artikel schrijf.
Basta!

 

19 Responses to “Fresh content goed voor SEO rankings?”


  • Ik twijfel de laatste tijd ook meer en meer aan de ‘Fresh content’-regel. Mijn meest succesvolle niche-site is er eentje waar ik op een jaar tijd nog geen letter aan heb veranderd. Niks, nada. Toch blijven de posities heel stabiel. Andere sites (op blogsoftware) zijn heel ‘onstabiel’.
    Dus zeker niet altijd zomaar een blog maken als je niet van plan bent heel regelmatig nieuwe posts te schrijven.

     
  • Ze kunnen de pot op! 🙂
    Ik schrijf wanneer ik wil. Als zij denken dat die frequentie bepalend is voor de kwaliteit of relevantie …

    Maar nee, het is allicht weer zo’n vakkundige strategie om spam te bestrijden.
    Spam, spam en nog eens spam bestrijden. Dat is hun motto.

    En hun hele index zit potdorie vol met spam …

     
  • De jojo..
    Sinds enkele weken staat de googlebot aan mijn (blog)deur te trappelen om nieuwsjes..artikels staan na de duurtijd van een toiletbezoek in de index.
    Vooral bij “Edwin” is het leuk te volgen..positie 4 –>nieuw artikel = positie 2–> 2 dagen later = terug positie 4
    Zelfs voor de betere “keywords” vind ik dit niet eens de moeite om artikels te gaan spuwen..daar helpt het volgens mij ook niet veel.
    Artikels spuwen.. 3 artikels in 2 dagen Pascal ? 🙂

     
  • 1 dag!

    Lap op geven dacht ik. Maar alleen als ik goesting en tijd heb en niet wanneer Google vindt dat ik goesting en tijd zou moeten hebben.

    Potver, alle websites worden gebouwd voor Google bijna. Geen wonder dat Google dan ook de relevantste resultaten kan geven.
    Eigenlijk hebben die slimmerds gewoon de rollen omgedraaid. Ipv zelf de relevantste te moeten zoeken bouwen de mensen hun relevantie voor de Google zoekresultaten.

    Natuurlijk allemaal iets gecompliceerder maar toch. Meeste van mijn sites doen het in vele zoekmachines goed, zelfs die ik voorheen nog niet kende.
    Dus als de bliksem allen beginnen surfen met andere zoekmachines!
    🙂

     
  • Ik haal in Yahoo altijd een onvoldoende.. 🙂 , gelukkig merkt NIEMAND dat..
    Ik maak trouwens ook kladjes (drafts ) van artikels als ik tijd en inspiratie heb, ik probeer ze dan wel mondjesmaat te lossen..;-)

     
  • Je bent gewoon Google aan het bestoken met je artikels :

    Beter zoekresultaten (voor bestaande keywords/phrases) zal je niet gelijk boeken met nieuwe content toe te voegen.

    Waarom ik het wel doe is het feit dat je a. nieuwe pagina’s blijft aanmaken en meestal ergens wel een longtail probeert te vangen waarvoor je makkelijk gaat scoren (en grote sites doen het op lange termijn gewoon beter) en B. hoe meer pagina’s , hoe meer PR, linkpopulariteit,etc je hebt om mee te spelen.

    Maar voor de meeste sites doe ik het gewoon voor de terugkerende bezoekers happy te maken 😮 en zo een ‘relatie’ te krijgen die ze (hopelijk) vroeg of laat aanzet om iets te kopen …

    Dave

     
  • En toch … 3 in 1 keer brengt me dan weer wel terug op pagina 1 …
    schrijf ik 1 artikel moet ik dat 3 weken laten staan en dan komt het ook goed.

    T Was gewoon een inspiratie volle dag

     
  • @Dave : dan wordt het hoog tijd dat je eens verteld WAT je nu eigenlijk verkoopt .. 😉

     
  • @ Edwin..lucht 😉

     
  • Je moet je artikels voor de bezoekers van je site schrijven en niet voor Google.
    Uiteindelijk geef je een boodschap aan je site bezoekers,of niet ? Je kan je website architectuur en het hele verhaal rond Google baseren maar artikels hoeven niet zo opgebouwd te zijn (vind ik persoonlijk).

     
  • Ik denk dat er toch heel heel veel geschreven wordt in de eerste plaats voor zoekmachines en in de 2e plaats voor bezoekers.
    Het 2e nooit uit het oog verloren maar het eerste toch wel goed vooraan.

    Laat MAtt Cutts op zen blog maar eens zeggen dat het goed is elke 2 dagen verse content te hebben … Je zal snel zien hoe men daar op springt.
    Google controleert de internetwereld. Wat Google laat horen zal men massaal opvolgen.

    Welkom op deze blog overigens! 🙂
    Zo leren we eens wat mensen kennen in de Belgische SEO-wereld. 🙂

     
  • Hey Pascal,

    Inderdaad als Google zich laat horen, volgt men deze wel massaal.
    Hoelang zal dit nog duren …
    Destijds was Yahoo ook een grote speler. Het is nu (bijna) een prooi voor Google en Microsoft 🙂

    Ik wil nu meer activer in blogs posten en mijn mening laten horen… tot nu toe heb ik enkel maar gevolgd. Ben sinds 2005 bezig met het SEO verhaal.
    Je leest dagelijks dat de grootste spelers van de Belgische SEO sector PR gerichte (maar dikwijls niet resultaatgerichte/concrete) artikels posten. Bepalen zij wie de “beste SEM bedrijf” is of moeten wij “als kleine SEO mannekes” ons mening opleggen ? Wat vinden jullie daarvan ?

     
  • Als SEM in Belgie toch een belangrijke marketing tool is, moet er toch ook trainingen te vinden zijn. Of zoals Stompernet het doet… een SEM Academy oprichten ?! Is er volgens jullie een markt in Belgie ? Graag jullie mening hierover …

     
  • In Belgie?
    woehahahaha!

    Dat denk ik van Belgie zie.
    De mentaliteit in zowat alle geledingen zit totaal fout.
    En misschien is de markt ook wat te klein al zou dat geen probleem zijn als de meerderheid der bedrijven zich niet blauw diende te betalen aan belastingen.

     
  • Pascal,

    toch zijn er heel wat belastingontduikers ondanks zware belastingbetalers 🙂
    In Nederland zou het eventueel wel mogelijk zijn omdat ze daar veel meer online aankopen doen en ze staan, denk ik , toch iets verder dan Belgie.

     
  • En hoe komt het dat Nederland veel verder staat?
    Nederland is overigens ook niet meteen een leidend land op dat gebied. Maar ze zijn op zen minst wel mee.

     
  • Inderdaad,leidend zijn ze nu ook niet maar ze gaan wel mooi mee met de SEM wereld.

     
  • Uiteindelijk schrijf je ook voor je bezoekers en niet voor Google toch?

     
  • Dat is een moeilijke vraag voor een SEO’er. Als hij er eerlijk op wil antwoorden toch.
    Met de vergaarde SEO kennis ga je alvast niet hetzelfde artikel schrijven vergeleken met wanneer je die kennis niet zou hebben.

     
Comments are currently closed.