SEO voor websites

Hebt u een website die u enkel gebruikt als online visitekaartje?
Waarom zou u eens niet overwegen om uw website te gaan gebruiken als verkoopsmiddel als deel van uw marketing strategie?

Natuurlijk kan u adverteren in zoekmachines als Google en bent u dan ook al een eindje op weg. Doch dient u er rekening mee te houden dat dit op termijn een duurdere oplossing is. U zal steeds moeten blijven betalen of u ontvangt niet langer bezoekers.
Bovendien is het statistisch bewezen dat mensen die een zoekmachine gebruiken sneller op een organisch zoekresultaat zullen klikken dan op een advertentie.
De combinatie van beiden is uiteraard nog beter en levert nog betere resultaten op.

Maar hoe kan u in de organische zoekresultaten van zoekmachines belanden op een vaak bezochte plaats om bezoekers naar uw website te lokken?
Daarvoor dient u uw website te optimaliseren voor zoekmachines door gebruik te maken van SEO technieken. Dat kan u zelf maar de dag van vandaag is het niet meer zo simpel om dat te doen. U zal moeten rekenen op heel wat uurtjes onderzoek alvorens u ook maar een idee hebt hoe u er aan moet beginnen. En dan nog is het niet zo vanzelfsprekend dat u het allemaal zelf gaat doen. Zoekmachines hebben alsmaar meer regels die ze opleggen om te vermijden dat er misbruik wordt gemaakt door allerlei trucs toe te passen.

Voor het hoger scoren in zoekmachines als Google kan u dus maar best een professional inhuren. Een SEO’er weet precies aan welke regels hij zich moet houden en welke termen er belangrijk voor u zijn om goed te ranken in de zoekmachines. Zij zorgen niet alleen voor gerichte bezoekers maar zorgen er tevens voor dat uw website lange tijd kan meedraaien zonder dat u telkens weer geld moet ophoesten om te adverteren.

Gebruikt u uw website al als verkoopsmiddel maar vallen de resultaten u wat tegen?
Kijk dan even of uw website SEO fouten vertoont en u professionele hulp nodig heeft.

Doet uw website het al goed in de zoekmachines en bent u tevreden over uw website?
Proficiat en veel succes nog met uw verdere online activiteiten!

 

3 Responses to “SEO voor websites”


  • Adwords is inderdaad een zeer dure oplossing. Als je dan echt wil adverteren, doe je beter je stoute schoenen aan. Schrijf mailtjes naar concurerende sites en vraag om te adverteren. Zeg dat je site nieuw is, dat je nog geen groot budget hebt etc… Beetje initiatief nemen dus.
    Hierbij 2 vliegen in 1 klap : goed voor seo – en – relevante bezoekers van die site uit…

     
  • Ik kan mij in hoofdlijnen wel vinden met je post, maar ik moet je er toch wel op wijzen dat je wel zakelijk moet kijken. Het gaat om rendement op de investering. Hierbij moet je niet onderschatten dat het zeker ook tijd en geld kost om goed aan SEO te doen. Of je nu uitbesteed of zelf doet. Reken maar eens 50 euro per uur , en kijk dan eens hoeveel tijd je gemiddeld besteed aan het hoog krijgen in de zoekmachines. Daar kun je volgens mij behoorlijk veel Ad-words clicks mee inkopen. Deze pagina kun je dan over het algemeen iets beter optimaliseren waardoor je ook een iets hogere conversie kunt halen uit een Ad-words landing page. Voor sommige producten met hoge marges zou je nog best wel eens beter af kunnen zijn met Ad-words, met name dankzij snelheid waarmee je omzet gaat halen en de kwantiteit die je met Ad-words kunt binnen halen.

     
  • Zakelijk gezien worden Google Adwords campagnes ook uitbesteed en geoptimaliseerd šŸ˜‰

    Bedankt, ik was nog vergeten te vermelden dat je ook je Google Adwords tegenwoordig moet laten optimaliseren of de klik kosten swingen sowieso de pan uit.

    En vergeleken met de traditionele advertentie media valt SEO nog best mee denk ik. Het bereik is ook veel groter en gerichter.

    Tuurlijk is Adwords ook rendabel, anders zou het niet bestaan.

     
Comments are currently closed.