Beter scoren in Google

Mensen met een website die niet de verlangde successen behaalt vragen zich soms af hoe ze hun Google ranking kunnen verhogen of verbeteren.

Welnu, daar komt zoekmachine optimalisatie ofte SEO bij kijken.
Door middel van de juiste technieken en inhoud op de site toe te passen kan je er voor zorgen dat de Google rankings worden verbeterd.

Hoe verhoog je de Google rankings

Om de Google rankings te verhogen heb je 3 opties.
Je leert zelf hoe je zoekmachine optimalisatie theorieen kan toepassen. Je experimenteert, evalueert en doet weerom de nodige aanpassingen waarna je weer hetzelfde zal gaan moeten doen.
Zoekmachine optimalisatie is geen exacte wetenschap. Zoekmachines passen hun algoritmes aan waarmee ze de zoekresultaten bepalen en de concurrentie evolueert zelf ook voortdurend.
Reken er op dat er heel wat tijd zal opgaan aan de research naar SEO.

Of je huurt een SEO consultant in, deze zijn vaak ervaren en toegewijd. De meeste mensen die hun diensten beschikbaar stellen als zoekmachine optimalisatie specialist zijn passioneel bezig met hun vaak. Het hele gegeven intrigeert hen en ze vinden het interessant om elke evaluatie onder de loep te nemen.

De derde optie wordt ook zeer vaak gebruikt, men huurt een SEO consultant in voor de analyse en men doet zelf de aanpassingen of men laat dit aan de webdesigner over.

Welke stappen moeten er ondernomen worden?

Elke site is een apart geval. Er is geen vaste procedure waarmee je een site succesvol kan maken.
In de eerste plaats zal er echter altijd moeten onderzocht worden wat de voor- en nadelen zijn van de site. Welke elementen kunnen verbeterd worden.

Daarna moet men beginnen aan het bewerken van de onsite(op de eigen website) gegevens om deze zo voordelig mogelijk te gebruiken. Vaak is het nuttiger en goedkoper om gewoon de website in een nieuw jasje te steken. Dat spaart vaak een boel uren uit.

Wanneer dat allemaal op orde is gebracht moet er aandacht worden besteed aan de externe factoren. Link strategieen zijn daarbij het belangrijkste. Er wordt gebruik gemaakt van de eerdere analyse waarop men dieper doordringt. Er wordt gepoogd om de juiste links te krijgen naar de website. Niet alle links wegen even zwaar.

Wanneer al deze dingen zijn aangepast naar wens kan men stilaan beginnen evalueren wat het effect is van al de aanpassingen. Doch moet men er rekening mee houden dat het soms maanden kan duren vooraleer het totale effect daadwerkelijk tot haar recht komt. Indien er genoeg bezoekers zijn, eerst zijn er bezoekers nodig om iets te kunnen meten, maar zijn de verkopen niet datgene wat men verwachtte dan kan men overgaan tot een usability doorlichting. Daarmee probeert men de site door te lichten op verkoopsvriendelijkheid. Met deze analyse kan men dan weer trachten de verkoper sneller tot aankoop te brengen. Uiteraard wordt er hiermee ook al rekening gehouden van in het begin.

Heeft uw site een zoekmachine optimalisatie doorlichting nodig?
Geen idee! Daarvoor zou ik ze eerst moeten bekijken. Maar u kan alvast een kijkje nemen in het artikel omtrent de meest gemaakte fouten bij websites. Als u, ook al is het maar 1 punt, uw site ziet beantwoorden aan de fouten in deze lijst dan is er in alle geval progressie mogelijk.

Hoe vind ik een SEO consultant?
Uiteraard kan u zoeken op SEO consultant, maar nog beter is te zoeken op een competitief woord voor de sector zoals ‘zoekmachine optimalisatie’ of ‘SEO’. SEO consultants proberen allen op de ene of de andere manier om te ranken voor deze termen.

 

4 Responses to “Beter scoren in Google”


Comments are currently closed.