Voetbal en zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine zichtbaarheid kan vele nuttige effecten hebben. Zo wat voor alles wat bestaat wordt er wel een zoekopdracht uitgevoerd via een zoekmachine. Een mooi voorbeeld van hoe het internet in het dagelijkse leven wordt gebruikt vinden we in Kortrijk, een voetbalclub uit de Belgische tweede klasse.

Istvan Bakx is een linkeraanvaller die bij KV Kortrijk in Belgie terecht kwam nadat coach Hein Van Haezebrouck in Google op zoek ging naar een linkeraanvaller.
De coach van Kortrijk kwam zo terecht bij een beschrijving van Istvan Bakx, een Nederlandse linkerspits die bij de amateurploeg HSV Hoek in Nederland speelde. Daaruit kwam uiteindelijk een samenwerking voort die alsmaar meer roem verwerft in het Belgische voetbal.
KV Kortrijk draait mee aan de absolute top in tweede klasse en schakelde in de Belgische beker eerste klasse ploegen uit zoals Zulte-Waregem, Moeskroen en AA Gent(onder voorbehoud terugmatch). AA Gent werd zelfs verslagen met zware 5-1 cijfers.
Istvan Bakx scoorde 3 keer tegen Gent en geselde de Gentse verdediging zoals hij dat doet in de competitie van de tweede klasse.

Bakx komt uit Vlissingen en was enige tijd geleden geselecteerd voor een selectie van de Nederlandse amateur ploeg. Die Nederlandse selectie ging enkele matchen voetballen in Engeland en Ierland. Daar speelde ie zo goed dat ie in een verslag terecht kwam dat werd gepubliceerd op het internet. De dribbelvaardige linkeraanvaller kreeg op die manier een zoekmachine zichtbaarheid die hem tot bij KV Kortrijk bracht.
Bakx zelf gebruikte eveneens een zoekmachine om meer te weten te komen over zijn toekomstige club.

Het zou heus niet zo gek zijn dat voetballers en vooral ook trainers hun zoekmachine zichtbaarheid op het internet zo optimaal mogelijk benutten. In het voetbal worden er immers vaak op zeer korte tijd beslissingen genomen wat betreft het aanwerven van een speler of trainer. Zoekmachines spelen daar alsmaar meer een rol in.
Zoekmachine optimalisatie zou in zulke gevallen de aangewezen manier zijn om in het lijstje van kandidaten terecht te komen.

Zoekmachine optimalisatie is simpelweg een must voor de toekomst, dit is in alle geval een mooi voorbeeld van hoe het kan lopen.
Bijna iedereen heeft er baat bij om zoekmachine optimalisatie dringend op de agenda te gaan zetten, men kan gewoon niet negeren dat er massaal gebruik wordt gemaakt van zoekmachines.
Belgie moet dringend wakker worden en zich beginnen realiseren dat het internet een medium is dat ver boven de andere uitsteekt. Het is echt niet meer van deze tijden dat zulke kanalen niet optimaal worden benut.

Tijden evolueren en het internet is veruit de meest gebruikte bron in alle denkbare zoektochten.
Ook voor linkeraanvallers in het voetbal dus …

Even een update aan dit artikel toevoegen, er wordt meer gezocht naar linkeraanvaller dan ik had gedacht. Ook worden er spitsen en andere types spelers gezocht. Aangezien ik geen echte toppositie haal (nog niet 🙂 ) met dit artikel voor het sleutelwoord “linkeraanvaller” en toch behoorlijk wat bezoekers krijg is er dus wel degelijk een zoekmachine optimalisatie markt voor de voetballerij.
Natuurlijk komen er ook wel wat mensen die op zoek zijn naar Istvan Bakx of het verhaal waardoor hij bij KV Kortrijk terecht kwam.

Ik zou voorstellen aan bezoekers die voetballer zijn dat ze een korte reactie met eventueel een mailadres en een link naar een wedstrijdverslag of dergelijke plaatsen, zekers als ze linkeraanvaller zijn. Werk aan je zoekmachine zichtbaarheid!

UPDATE : Een 13-jarige jeugdspeler van FC Utrecht adverteert zijn persoonlijke site op Google om meer in de aandacht te komen. Dominique Berendse is de doelman van de Utrechtse C2 ploeg en is blijkbaar een pionier in de voetballerij op het gebied van zoekmachine zichtbaarheid.

 

7 Responses to “Voetbal en zoekmachine optimalisatie”


  • Ik denk dat het de komende 2 jaar gaat “boomen”…ze zijn hier aan het wakker worden, maar beseffen nog steeds niet dat ze al 5 jaar achter lopen op diegenen die er al een paar jaar hun tijd en $$ in investeren 🙂

    Dave

     
  • Ik zou daar maar niet te veel vertrouwen in hebben.
    Er gaat wat over gepraat worden maar ik zie niet meteen echt veel gaan veranderen.

    De budgetten gaan niet stijgen de volgende jaren vermoed ik(sterke daling koopkracht, sterke inflatie) en ik zie die bedrijven dan ook niet meteen overschakelen op iets nieuws wat ze in de goede periodes ook niet wilden/kenden.
    Bovendien zijn de belastingen hier ontzettend hoog. Als je bekijkt hoe men aanwezig is op de Nederlandse markt … Elke voetbalploeg wordt daar gesponsord door een bank die vaak ook in vele andere sporten actief zijn als hoofdsponsor(DSB, ABN Amro, Fortis enz). Ook de reissector is alom tegenwoordig als sponsors(Sunweb, Koning Aap enz). En allemaal langdurige overeenkomsten.
    In Belgie moet men smeken om sponsors vast te krijgen voor zelfs korte periodes en dat zegt iets over budgetten beschikbaar voor marketing.

    Enne van overheidswege moet je al helemaal geen stimulans verwachten de komende 5 a 10 jaar. Die hebben het te druk met belangrijke zaken zoals goed besturen.

     
  • Ik had het op de e-commerce in het algemeen 🙂 Niet gelijk het voetbal.;

    dave

     
  • Haha, ik ook hoor!
    Je moet er maar eens opletten hoeveel die bedrijven spenderen aan marketing, SEO en sponsoring.(Alle3 marketing maar soit)

    Dat is in Belgie quasi onbestaande. Waardoor ik dus concludeer dat men daarvoor niet de bendogde budgetten voorziet en in de toekomst zal er geen of weinig ruimte zijn om die budgetten te verhogen.

    Ze kennen het niet en conservatief als Belgen zijn geven ze geen geld aan dingen die ze niet kennen.

     
  • De laatste tijd lijken er veel Nederlandse bedrijven zich te richten op de Belgische e-commerce?

     
  • Leuk dat je ziet hoe belangrijk het internet is. Zelfs in de voetballerij is het superbelangrijk. Ik heb thuis te maken met drie mannen die gek zijn op voetbal ( twee zoons en een lieve echtgenoot ). Zij gebruiken het internet veelvuldig om uitslagen te bekijken, achtergronden van voetballers uit te pluizen en om te zien wat het programma van het weekend is. Dat voetballers door een internetpagina in de belangstelling van profclubs kunnen komen is naar mijn mening de start van een online transfermarkt. We zullen over een aantal jaren zien in hoeverre de verschuiving zich heeft voortgezet.

    Ingrid ( geintresseerd in marketingtechnieken )

     
  • En e-commerce is nu inderdaad booming buisiness

     
Comments are currently closed.