Medion notebook recensie

Wat nu volgt vind ik zelf ongelooflijk.

Het verhaal van een medion laptop waarvan de draadloze netwerkkaart(WLAN) nooit zijn nut heeft bewezen … Tenzij …
Tenzij in de herstellingsdienst van medion te Panningen.

Het begon allemaal begin 2006. Ik was op zoek om een notebook aan te schaffen en was tal van modellen aan het vergelijken.
Eind februari 2006 was er een medion laptop aanbieding bij de Aldi. Ik op zoek naar ervaringen en recensies op het internet en daar bleek een groot deel positief over deze laptop, vooral de dienst en service na verkoop zou geweldig zijn(ik had toen al moeten weten dat notebooks die vaak moeten worden hersteld niet de beste keuze is maar soit).
Er waren ook wijze ervaringen bij die zeiden dat er betere keuzes te maken zijn.

Maar ok, het merendeel der recensies ging in de richting van positief.

Op 1 maart 2006 trekken we naar de Aldi en we schaffen ons dat ding aan.
Heel tevreden dat we nu eindelijk een laptop hebben gaan we er verwoed mee aan de slag. Al snel bleek dat de de draadloze netwerverbinding niet meteen een succes was. Maar dat gaf niet zo veel, we deden vast wel ergens iets verkeerd en dat zouden we op een later tijdstip wel eens uitpluizen.

Op 17 oktober doet de muis het niet meer. Versleten?
We nemen contact op met medion die de muis laten ophalen en na tests in medion servicecentrum vaststellen dat deze inderdaad stuk is en er wordt een nieuwe opgestuurd.
Die heb ik nog steeds niet gebruikt en dient enkel als backup.
Ik heb me toen bij een plaatselijke winkel een nieuwe aangeschaft en die doet het tot vandaag nog steeds zonder mekkeren.

Tevens maakte ik toen al melding van de slechte wireless verbinding om maar niet te zeggen de niet werkende draadloze verbinding. Ik ben namelijk van mening dat als je 2 meter van je router zit en je hebt amper een fatsoenlijke verbinding terwijl er een pc op 30 meter staat met uitstekende verbinding dat je dan kan zeggen dat je draadloze verbinding het niet doet.

Soit, in de loop van de volgende maanden rijden we op een gegeven moment zelfs naar de hersteldienst in Panningen om dat eens te laten nakijken. De medion techniekers vinden niks. Volgens hen is alles in orde maar ze herinstalleren de software op de notebook wel en geven me een nieuwe installatiecd mee want er zou met de vorige iets niet in orde zijn.

Soit eenmaal thuis stellen we vast dat er nog niks verandert is.
Soms geeft hij netwerken aan, soms niet. Wanneer hij dan netwerken aangeeft geven die het uitzicht van zeer goed bereik. Verbinding maken is me echter zelden gelukt. Die gelukte pogingen kan je werkelijk op 1 hand tellen sinds aankoop.

Telefonische support bij medion lijkt zelden te begrijpen dat er een probleem is. Vaak laten ze je vanalles proberen maar ze weigeren pertinent te snappen dat het ding niet werkt.
Ik word die hele zever zo moe dat ik op een bepaald moment een aangetekende brief schrijf naar hen(27-12-2006).
Op die brief heb ik tot op heden geen enkele reactie gehad.
GEEN ENKELE!

We laten het allemaal nog maar eens zinken want je wordt het snel beu om met zulk een diensten om te gaan.
Doch geregeld neem ik weer contact op om de draadloze netwerkkaart werkend te krijgen. Nutteloos veelal.

Enkele weken geleden, na weer een telefonisch contact waar men de mens zo veel mogelijk probeert op stang te jagen, spring ik in de auto en rijd weerom naar Panningen. Ik lever de laptop in bij medion met de mededeling dat ik die niet terug wens als ie niet werkt naar behoren.

Een week later ontvang ik een brief dat ik 65 euro moet betalen om de notebook terug te krijgen omdat er een niet geeigende procedure is gevolgd bij de inlevering.
Ik meteen weer naar het servicecentrum in Panningen want dat gaan ze me even persoonlijk mogen uitleggen.

Eenmaal aangekomen in het medion servicecentrum te Panningen krijg ik na even wachten een technieker die me zegt dat er niets scheelt met de notebook en dat zij er zelfs een halve dag film over hebben gekeken via hun draadloos netwerk.
Ik geloof er niks van en zeg dat ook maar als de techniekers mij garanderen dat alles werkt zoals het hoort … Dan kan je enkel huiswaarts.
Doch zie ik nog een factuur zitten bij de laptop voor ik vertrek.
Nog eens 65 euro betalen wegens het herinstalleren van een nieuwe software image.
Bizar dat zij een nieuwe software image installeren en dat er nog steeds een firefox browser geinstalleerd is met dezelfde instellingen als die ik gebruik.
Ik heb dan ook niks betaald. Dit was pure poging tot oplichting. Bij beide bedragen.

We komen thuis … niks werkend van draadloze verbinding. De technieker had gezegd dat er softwarematig iets fout was met de laptop en dat ik eens de fabrieksinstellingen moest terug zetten.
Dat deed ik, niks.
Zelfde probleem, zelfde frustratie, zelfde tijdverlies.

Vandaag belde ik weerom eens met de medion diensten. Weerom draait het op niets uit. Die mensen lullen gewoon tot je stem wat luider wordt(na 20 minuten krijg je er ook pleuris van ook zeg) en dan zeggen ze dat ze je gaan doorverbinden met de klachtendienst.

Daar dreigt(geen overdrijven hier) men mij weer 65 euro aan te rekenen als alles bij hen werkt(waar ikzelf geen enkele controle over heb).
Maar ik heb er geen boodschap aan of het bij hen werkt, het moet hier werken!

In juni dit jaar heb ik een toshiba notebook gekocht, nooit problemen. Altijd werkend.
Ik doe met die draadloze netwerkkaart wat ik wil, net zoals ik dat doe met draadloze netwerkkaarten in andere pc’s.
Soms zet ik beiden naast elkaar en test ze. Op verschillende locaties, verschillende routers en diets meer.
Telkens werkt de toshiba notebook probleemloos terwijl de medion laptop niks doet qua draadloze netwerkverbinding.
Geachte techniekers bij medion :
Het ligt niet aan de router
– Mijn MAC-adres is nergens geblocked
– Ik heb dit elke keer telefonisch en schriftelijk aangegeven maar toch blijft men daar op doordrammen.
– Ik weet wat een MAC-adres, router en draadloze netwerk verbinding is en hoe die te configureren.
– Ik weet evenzeer dat die niet werkt bij de medion laptop.

Waarom wordt ik bedreigt als ik gewoon wil dat men notebook doet waar ik voor betaald heb?
Geen idee. Maar het gebeurt en werken doet ie nog steeds niet.

Neemt u van mij 1 goed advies aan, blijf weg bij medion.
En als u mensen hoort vertellen dat ze zo goed geholpen worden bij de medion servicedesk dan moet u eens vragen hoe het komt dat ze daar moesten zijn.

287 Responses to “Medion notebook recensie”


  • Hebben gelijkaardige problemen met servicedienst van medion. Alhoewel er duidelijk iets aan onze laptop, gekocht in Aldi in oktober 2006, mankeert, beweren zij dat deze perfect werkt. Nochthans hebben wij niets anders dan problemen. De laptop werd reeds meerdere malen verzonden naar medion, er werden al boze brieven geschreven en meermaals getelefoneerd, maar een herstel is er nog altijd niet. Misschien als de garantie verlopen is?

  • Mja, ik kan in de logs van deze site zien hoe bezoekers hier terecht komen.
    Er zitten daar opvallend veel bezoekers bij die problemen hebben met de draadloze netwerkkaart (WLAN) van hun medion gerief …

    Nu weet ik niet of dit van toepassing is op u of anderen maar ik weet dat de gebruikte draadloze netwerkkaart in mijn notebook gekend is als problematisch. Er zouden in de wereld heel wat problemen zijn met die kaarten(of een deel ervan) alleen hebben ze dat bij Medion tot op de dag van vandaag nog steeds niet door blijkbaar.

  • Ik heb enkel en alleen zeer goede ervaringen met medion en zijn garantie, stipt, puntueel en een fantastische dienst naverkoop,zelfs na de garantie periode.Ik heb nog nergens zo een service gekregen.
    Willy

  • Ik heb een desktop (+ monitor) en een laptop-PC van Medion, beide werken perfect op het draadloos thuis-netwerk, en ook op andere vlakken nooit enig probleem ondervonden. Mijn volgende PC (de desktop heeft al heel wat jaren redelijk intensief gebruik achter de rug) wordt dus hoogstwaarschijnlijk weer een Medion.
    De helpdesk van Medion heb ik tot hiertoe enkel nodig gehad voor het bestellen van een gebroken auto-oplaadkabel van mijn Medion Pocket PC (eigen fout), en dat verliep vlekkeloos: snel, efficiënt en vriendelijk.

  • Heb ook een Medion Laptop en ik denk dat het zelfs dezelfde is maar zoals de schrijver zelf al zegt: soit.
    Ik heb totaal geen problemen, werk al jaren tot mijn volle tevredenheid draadloos en heb nog nooit gebruik moeten maken voor de laptop van de Medionservice. Echter al wel een keer voor de HDD recorder maar dat was een zeer snelle, goede GRATIS service. Kreeg zonder problemen een volledig nieuwe opgestuurd. Ook mijn Medion PDA met navigatie werkt vlekkeloos wat ik dus NIET van mijn eerdere HP iPAQ kan zeggen…Dus aub niet alle Medion producten over een kam scheren, ze verkopen wel degelijk kwalitatief goed spul in een zeer redelijke prijs kwaliteitverhouding!

  • Wat ik mij afvraag : zijn er ook mensen die een medion product hebben gekocht waar ze niet mee terug zijn moeten gaan?

    Ik zeg helemaal niet dat alles van medion slecht is. Ik stel wel vast dat er een vrij hoog percentage is dat beroep moet doen op de dienst na verkoop.

    En zoals ik zelf al aangaf ligt het 9/10 aan de netwerkkaart van Intel.

    Maar dat neemt niet weg dat ze mij tot 2maal toe hebben proberen op te lichten in het Medion Service centrum.
    Dat gaat mij net iets te ver.

  • Beste,

    Met ontzetting las ik uw recentie over de “slechte” medion laptop uit ‘den Aldi’
    Zelf heb ik in de lente 2007ook zo een ding aangeschaft en ik moet zeggen… probleemloos.
    mijn draadloos internet, muis, software,… de laptop werkt bij mij als geen ander. Zelfs met connectie naar allerhand externe toestellen voor opnames van dvd, cd, Lp… Alles is slechts een muisklik verwijderd van een perfecte toepassing.

    Ik ga niet ontkennen dat er misschien wel slechtwerkende toestellen tussenzitten. Maar mijn aankoop is het levende bewijs dat er net zo zeer exemplaren zijn die het perfect doen.

    Chris.

  • U gebruikt uw laptop toch? :-)

    Ontzetting?
    Maar ontkennen dat er (behoorlijk wat) slechte toestellen tussen zitten gaat u niet doen?

    “Zelfs met connectie naar allerhande externe toestellen..”
    Tja, zo gaat dat de dag van vandaag. USB ed geven u die mogelijkheid.
    Het zou maar erg zijn als dat niet kon.

    Vindt u het normaal dat men mij 130 euro probeert aan te rekenen voor dingen die of niet gebeurt zijn of geen grondige reden hebben?

    En de draadloze doet het nog steeds niet hier …
    Tenzij ik gebruik maak van mijn toshiba notebook …

  • Heb in 2004 een PC Medion aangekocht en ben tot onlangs tevreden. Enkel installatie met Phillips router voor TV Belgacom en I-talk kon hij niet vinden. Met mijn draadloos router van NETOPIA heb ik geen probleem en werkt al jaren perfect. Dus heb ik Belgacom TV terug gerstuurd. De online service en bellen naar Belgacom heeft mij ook niet kunnen helpen. Verder worden er downlaods gevraagd maar dat kan ook niet meer, weer enkele malen gebeld, naar gfc-medion, maar steeds nog geen oplossing gevonden. Ze spreken zelfs om de PC terug in beginstand te zetten maar dat doe ik niet om geen gegevens of programma’s te verliezen. Dus blijf ik werken met het verouderde systeem.

  • Als ik alle klachten over Medion producten leest. Slaat mij de schrik om de oren om ooit een Medion product te kopen.Toch heb ik andere ervaringen. In mijn bezit zijn een desktop type MED S/N 11148020010502 (aankoopdatum 21-01-2004),een navigatiesysteem Type MD 96900(aankoopdatum 16-11-2005) en een laptop type S/N KNB 702017592.(aankoopdatum 31-01-2007)De desktop en notebook werken draadloos zonder problemen met een Belkin router. Ik herken al deze klachten niet,misschien geluk gehad (?) geloof ik niet in!!!!. Ook met de helpdesk in Panningen heb ik nooit geen problemen gehad,alleen heb ik wel de indruk dat er af en toe goedwillende amateur technische medewerkers achter de helpdesk zitten.Die er weleens lang over moeten nadenken om de klacht te begrijpen. Kan aan mij liggen dat ik de klacht niet goed omschrijft ,maar voor de rest “TOPPY”. Ik wil wel de kopers erop attenderen dat zij kopen bij de Aldi, en dus een koopovereenkomst sluiten met dit winkelconcern.En daarom bij klachten zich tot dit winkelconcern moeten richten en niet tot Panningen. De Aldi is namelijk de verkoper van het product en is dus rechtsgeldig verantwoordelijk voor een goed product.Dat Aldi dit uitbesteed aan Panningen is niet u probleem. U hebt een zakelijke verbinding met Aldi afgesloten en deze is en blijft dus verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem en niet Panningen. Dus mijn advies is richt u zich met klachten voortaan tot het hoofdkantoor van Aldi(afdeling Inkoop)

  • Ik heb al 2 pc’s gekocht bij aldi nooit enige echte problemen bij gehad, TENZIJ om vista te verwijderen en te vervangen door XP. Maar dit is eerder geraleerd aan vista dan aan medion. Wel heb ik hiervoor naar de medion service gebeld en merkte hier wel duidelijk dat het wel heel erg moeilijk was om ze te laten snappen wat je probleem is. Ik denk dat hun aanbieding van materiaal goedkoop is en goed werkt. Maar er is overal kans dat er soms een slecht product bij zit. Ik merk zeer snel of iemand je wil helpen of niet en bij medion zijn ze van het principe “kun je de klant afwimpelen dan moet je niet twijfelen. Kun je ze niet afwimpelen zoals met artikelen zoals pda’s, gps enz. dan ga je in op de klacht”

    Ik heb die wlan ook en ik moet zeggen dat ik er wel tevreden van ben zelfs na de format van vista naar xp; toen zat ik al online zonder enige installatie van drivers.

    mvg

  • http://medion.skynetblogs.be/

    hier kan je nog een ervaring vinden
    laatste update : de laptop is terug binnen voor herstelling
    conclusie: medion panningen wil wel helpen, maar zij staan volgens mij evenmin in voor de productie
    andere vraag evenwel: zijn andere merken even goed ?
    immers: het scherm dat bij ons sinds de start problemen geeft, is een philips scherm; de wlan verbinding werkt bij zeer slechts : is dit medion ? of de belkin router ? eerder laatste, want wlan met andere routers werken wel perfect

    tenslotte: ik denk dat ge op internet meer reacties zult vinden van medion gebruikers, dan gebruikers van bekende en duurdere merken; medion gebruikers zijn volgens mij per definitie veel opener in hun reacties en meningen.

  • Naar mijn mening is medion gewoon rommel.
    De kans dat je problemen krijgt met medion producten is tal van keren hoger dan pakweg bij toshiba.

    Medion gebruikers en reacties :
    Dat is 2ledig. Enerzijds gaan er ontzettend veel mensen zijn die amper weten hoe een notebook werkt en die bijgevolg ook niet gaan reclameren als er iets fout is.

    Anderzijds gaan er een hoop problemen gemeld worden die eigenlijk geen probleem zijn.

    Maar het is toch wel opvallend dat de servicedesk bestaat uit een bende leugenaars die bv zeggen dat ze je harde schijf hebben vervangen terwijl dat niet zo is.
    Dat getuigt van fout product, bij zulk een mensen wil je niet terecht komen want staat garant voor problemen.

    Soms heb ik de indruk dat ze bij medion niet echt weten waar ze mee bezig zijn. Om het beleefd uit te drukken.

    In de normale omgang zou ik zeggen dat het een bende prutsers is. :)

  • Brave Pascal,
    Hou op met je gezaag! Ik geloof geen woord van hetgeen je zit te uit te kramen. Als je toch zo goed op de hoogte bent van de werking van onderdelen van een pc/laptop, dan had je alles zelf al heel vlug of uitgelegd gekregen of zelf in orde gemaakt. Sluit anders aan bij een computerclub. Aldi komt meer in de schijnwerpers omdat zij ZOVEEL verkopen, dikwijls aan mensen die oneigenlijk gebruik maken van de diverse toestellen.
    Een tevreden Aldi-gebruiker (ja, die zijn nog steeds in de meerderheid). En zwijg mij van Toshiba, service kennen zo daar niet.

    • hahahah michel de kerpel
      hahahah het antwoord van pascal is een van de juiste antwoorden wat hier staan.
      uit uw woorden te verstaan (gezaag enz)
      ben ik van mening dat je hier nog niet meer uw mening moogt zeggen.
      en uit uw woorden maakik ook uit dat je maar wat zegt om wat te zgeen omdat je thuis niets te zeggen hebt.
      maw
      whatever michel jij bent de man die hier alles weet hahahaha
      niets dus

  • Beste Michel,

    Ik zaag niet, ik zeg waar het op staat.

    Men heeft mij in de zeik willen zetten bij medion.
    Blijkbaar mij niet alleen als je zo een beetje op het internet leest.

    Ik zou normaal een klacht moeten neerleggen bij officiele instanties ware het niet dat dat enkel extra tijdsverspilling betekende.

    Ik herhaal, het is geen configuratie instelling.
    Ik herhaal dat er elders in de wereld ook problemen zijn (geweest) met de betreffende netwerkkaart van intel.

    Wat stoort u trouwens aan een ervaring van een product? Wat is uw belang hierbij dat u zo heftig wenst te reageren?

    Geloof je me niet? Dan heb ik een rijke fantasie en zal ik me daar maar gelukkig mee prijzen. Maar mijn duim is niet zo gigantisch dat ik een verhaal als dit er zo maar krijg uitgezogen :)

    Het wordt al helemaal hilarisch als je begint te beweren dat medion in Belgie en/of Nederland het grootste marktaandeel heeft.

    En dan nog eentje om het af te leren : Nog meer uitstekende ervaringen met medion

  • Lieve mensen,
    Koop nooit pruducten bij medion! als ex- collega van medion kan ik vertellen dat ze helemaal niks maar ook niks van producten verkopen met enige kwaliteit. Leuk weetje? computers verkopen met standaard geprogameerde fouten om vervolgens lekker geld af te troggelen via de helpdesk of nog erger het voorbeeld wat boven beschreven staat! callcenter medewerwerkers hebben de opdracht om binnen 3 min tot een oplossing te komen na die 3 min zijn ze gedwongen om het telefoontje af te kappen. Maakt voor hun niet uit hoe als ze maar een volgend telefoontje kunnen beantwoorden! Medewerkers die hier niet in slagen krijgen binnen 2 maanden hun ontslag.

    Leuk bedrijf he die medion?

  • Net als met alle andere merken moet je gewoon overal geluk mee hebben.
    Wij (een gezin met 4 kinderen) hebben onze eerste Medion pc gekocht bij Aldi in 1996. Deze heeft probleemloos gedraaid en na een aantal keren te zijn opgewaardeerd met wat extra geheugen en grafische kaarten hebben onze kinderen in 2001 een nieuwe gekregen, ook van Aldi (Medion). Deze heeft hetzelfde aantal jaren gedraaid maar aangezien de spellen steeds meer eisen van een systeem werd ook deze vervangen in 2006. Tot op heden geen klachten. Alleen een keer een grafische kaart die probleemloos thuis werd vervangen. Ondertussen in 2003 ook een Notebook aangeschaft. Geen enkel probleem mee gehad.Ook weer een geheugenuitbreiding na verloop van tijd maar verder werk ik nog dagelijks met deze machine. Mijn oudste zoon heeft in 2004 een notebook aangeschaft. En mijn middelste zoon dit jaar.
    Nergens vind je dergelijke garantie en service als bij Aldi.

    Onze volgende pc wordt er uiteraard weer een van Medion.

  • Philippaerts André

    ook ik kocht een laptop bij aldi, werkte prima, drie jaar garantie. een toets is stuk na 2 jaar. De letter v, ik neem de home toets af en herstel de v. Na 2 jaar stuur ik hem binnen omdat ik onder garantie nog een onderhoud wou. Mijn toestel werkte prima op een paar kleine dingen na. Als ik de deksel bewoog tijdens werking viel mijn laptop uit. na een paar telefoontjes van wat er eigenlijk scheelde kreeg ik een rekening van de vervoerskosten zijnde 65€ plus een rekening van ik dacht 467€ voor vervanging toetsenbord en moederbord. wegens vloeistof in de laptop. ik zou niet weten vanwaar die zou moeten komen, en kan ook niks bewijzen, zodoende vraag ik mijn toestel terug in de staat dat het zich bevond. ik kreeg hem terug mits betaling van 65€ en mijn laptop heeft nog een maand gedraaid en ligt nu volledig in panne. wel hadden zij nog het lef om een mailtje te sturen met de vraag of ik tevreden was met de afhandeling van de Aldi hersteldienst? De antwoorden die ik wou geven stonden niet bij de mogelijkheden. allesinds bedankt Aldi ondanks goede kwaliteit zal ik er niets meer kopen wegens hun hersteldienst. Dank u

  • Wel ik heb net dezelfde problemen draadloze netwerkverbinding te krijgen. Werkt helemaal niet meer. Heb eveneens laptop van medion begin 2006. In het begin deed ie het af en toe maar heb het al lang opgegeven. Ben helemaal neit van plan mijn pc zomaar op te sturen of achter te laten. heb wel heel wat op dit ding zitten. ik vertrouw de zaak zo niet. Weet eigenlijk ook niet of ze gegevens kunnen vinden zoals paswoorden en dergelijke ook al heb je ze niet opgeslagen. Vroeg me af of het niet mogelijk is om een andere kaart in te steken? Ik moet wel zeggen dat ik er niks van ken.

    Dus Pascal je bent niet alleen met een niet werkende medionlaptop voor draadloze connectie. Voor de rest moet ik zeggen doet hij het naar behoren.

  • Ow maar ik zie wie er op deze site terecht komt en wat ze intikten in de zoekmachines hoor. Je staat er versteld van hoeveel mensen op zoek zijn om dit probleem op te lossen.

    Maar je verhaal klinkt me heel bekend in de oren. :)

    Mja wat betreft paswoorden ed, ik denk niet dat dat een probleem zou zijn. Natuurlijk is dat wel vindbaar enzo maar die jongens moeten ten slotte ook hard werken daar.
    Wat sommigen ook moge beweren, ze verzuipen daar in het werk. Allemaal dingen die perfect werken uiteraard! :)
    Maar tja ze hebben geen oplossing en bovendien loop je het risico om eveneens onterechte kosten te worden aangerekend.

    Voor de rest is het idd een prima laptop. Maar daar ben ik niks mee. Als ik betaal voor iets dan wil ik dat ik krijg wat ik koop.

    PS : Wel niet vergeten de wireless lan in te schakelen! Als het dezelfde laptop is heb je rechts 2 drukkertjes zal ik maar zeggen. Eentje daarvan dient om de draadloze netwerkkaart in te schakelen. Anders doet ie het niet.

    Ook zijn er driver updates voor de netwerkkaart die voor velen een oplossing brachten(er waren in het begin heel veel problemen met de WLAN’s van dat model) maar die hielpen mij ook niet verder.

  • Aan Philippaerts André:
    Ik heb momenteel hetzelfde probleem, vloeistofschade. (zogezegd)
    Ik heb foto’s gevraagd, en die net ontvangen.
    Hebt u ook foto’s gekregen? Zoja, gelieve die even hier te zetten, zoneen, gelieve dan even foto’s te vragen aan medion en die hier te zetten.
    Ik zou ze graag vergelijken met de foto’s die ikzelf heb gekregen, aangezien ik het zaakje niet vertrouw. (onduidelijke foto’s, waarop het onmogelijk is om te zien of het wel degelijk over mijn toestel gaat)

    @pascal: Indien mr Philippaerts niet meer reageert, zou u dan hem kunnen contacteren via email, en hem mijn email doorspelen?

    mvg,

    Ruben Laureys

  • Dat is ondertussen gebeurt!

  • Bedankt pascal, ik wacht nu op de reactie van mr Philippaerts.

  • Ik heb twee al wat oudere laptops van Medion (MD41300 en MD5400) en gebruik die in een professionele omgeving (aanvankelijk waarvoor ze gemaakt zijn, nu als backup-server en printer-server). Teve